9. 12. 2016  |  Meniny: Izabela

Tejpovanie bruška v tehotenstve

Aj keď množstvo nastávajúcich mamičiek považuje tehotenstvo za najkrajšie obdobie vo svojom živote, nájdu sa aj také, ktoré si ho práve veľmi neužívajú. Trápia ich najrôznejšie zdravotné ťažkosti a celkovo cítia nepohodlie. Pomôcť v tomto prípade môže kineziotaping alebo tejpovanie bruška.
foto: Profimedia

Čo je to kineziotaping?

Určite ste si niekedy všimli farebné pásky na tele športovcov a premýšľali ste, čo to na sebe majú. Ide o tejpovacie pásky (kinesio tape), ktoré sú vyrobené z bavlny, bez latexu, s medicinálnym akrylátovým lepidlom, v takmer identickej hrúbke a pružnosti, ako je naša koža (vrstva epidermis). To páske umožňuje dokonale korešpondovať s ľudským telom – nijako neobmedzuje v pohybe. Páska je úplne bezpečná, hypoalergénna, priedušná, vodoodolná (môžete s ňou cvičiť, sprchovať sa aj plávať).

Prirodzená pružnosť pásky jemne podvihne pokožku, a tým podporí lepšie prekrvenie a zmierni tlak na receptory bolesti v pokožke. Uľahčuje prirodzený proces hojenia tela a rozsah pohybu tým, že poskytuje podporu a stabilitu svalom a kĺbom, zlepšuje krvný obeh, znižuje bolesť a opuch. Svoje využitie tak má kineziotaping nielen pri športe, ale aj v bežnom živote. Veľa sa využíva vo fyzioterapii, ortopédii, neurológii, pediatrii a tiež v gynekológii a pôrodníctve, kedy dokáže uľaviť matkám po cisárskom reze (vďaka zatejpovaniu sa uvoľní podkožie a jazva prestáva byť stuhnutá, postupne sa uvoľní).

Pomocou tejpovacích pásiek sa robí aj lymfotaping, ktorý je napríklad u tehotných žien vhodnejší ako lymfodrenáž (páska opäť podvihne pokožku, uvoľní krvný obeh a podporí prietok lymfy).

Kineziotaping v tehotenstve

V tehotenstve kineziotaping predstavuje bezpečnú a účinnú formu liečby. Tejpovacia páska je navrhnutá tak, aby poskytovala podporu pre rastúce bruško a zmiernila nepríjemné pocity v spodnej časti chrbta a brušnej oblasti. Je tak bezpečnou prírodnou alternatívou pre nastávajúce matky, ktoré trápia ťažkosti, ako sú bolesti chrbta (v bedrovej a krížovej oblasti), ischias, ale aj karpálny tunel, opuchnuté nohy a iné bolesti.

Tehotné ženy majú rovnako ťažkosti s udržaním rovnováhy a celkovou koordináciou pohybov. Pod vplyvom rastúceho bruška, uvoľnenia svalov a väzov sa mení ťažisko a tým celkové držanie tela tehotnej. Strategickým umiestnením prúžkov farebnej pásky na chrbát alebo brucho sa zmiernia niektoré bežné bolesti, ktoré sú s rastúcim bruškom spojené, stabilizuje sa chrbtica, skoordinuje sa držanie tela – pásky pomôžu rovnomerne rozložiť hmotnosť bruška, čo značne zmierni niektoré bežné bolesti, ktoré sú s bruškom spojené, stabilizuje sa chrbtica, skoordinuje sa držanie tela – pásky pomôžu rovnomerne rozložiť hmotnosť bruška, čo značne zníži aj únavu.

Pásku možno používať aj počas spánku, keď poskytne potrebnú podporu, pričom stále umožňuje plný rozsah pohybu (na rozdiel od tehotenského pásu, ktorý môže byť obmedzujúci a nepohodlný).

Pri správnom použití začne tejpovacia páska plniť svoju funkciu okamžite a poskytovať vám úľavu 24 hodín denne v priebehu 3-5 dní.

Čítajte tiež:

Tejpovanie bruška

Spôsobov, ako bruško podoprieť, zatejpovať existuje niekoľko, ale vždy je dobré navštíviť odborníka, ktorý zhodnotí, či je pre vás táto metóda vhodná a naučí vás správnu techniku. Dobré je tiež sa o tejpovaní najskôr poradiť so svojím gynekológom.

Ak viete, že máte precitlivenú pokožku, nezabudnite sa o tom pred tejpovaním zmieniť, bude lepšie najskôr pásku vyskúšať na malom kúsku kože (kvôli možnej alergickej reakcii).

Samozrejme, tejpovanie nemusí vyhovovať každej tehuľke, takže ak by sa po aplikácii objavilo tvrdnutie bruška alebo by ste sa skrátka cítili nepohodlne, objavili by sa bolesti, je namieste pásky odstrániť.

Skúsenosť tehuliek

„Ja chodím na tejpovanie teraz v deviatom mesiaci stále. Vydrží to tak týždeň. Bez tejpov sa nemôžem ani hýbať. Je to zázrak... dokonalosť. Uľaví to bolestiam v krížoch najmenej o 50 %, brucho to drží hore. Takže za mňa rozhodne áno!“ pochvaľuje si túto metódu Karolína.

„Tiež ma bolela chrbtica, ale s tejpom je to super. A nie je v tom žiadne obmedzenie. Je však dobré obrátiť sa na niekoho skúseného, inak je to nanič,“ hovorí Dana.

Svoju skúsenosť pridáva i Tereza: „Ja som mala veľkú diastázu a zistilo sa to až po prvom pôrode. Trvalo mi tri roky, kým som mala brucho ako-tak, veľmi mi pomohli brušné tance. V ďalšom tehotenstve som preto chodila na tejpovanie k fyzioterapeutke – od 3. mesiaca až doteraz, a to som 6 týždňov po pôrode, a ešte pár mesiacov na tejpy chodiť budem. Pôrod som mala skvelý, bruško malé, po pôrode rozostup drobný a brucho sa pekne zaťahuje. Je to však otázka viacerých mesiacov... Teraz mám tejpy takmer v kuse, vynechávam vždy len jeden deň. V tehotenstve som mohla vynechať 3 – 7 dní.“

Kedy kineziotaping nie je vhodný?

  • pri nádorových ochoreniach v akútnej fáze
  • pri vystúpených kŕčových žilách (varixoch)
  • pri alergickej reakcii na tejpovaciu pásku
  • na otvorené rany a nezahojené jazvy
  • ak máte lupienku, ekzém, bradavice
  • pri akútnom bakteriálnom či vírusovom ochorení a horúčke

Na jednu z možností tejpovania bruška sa môžete pozrieť vo videu.


Zdroj: www.kinesiotaping.com

7. 10. 2016 | Petra Frajová
Komentáře k článku
Počet komentářů: 0
Komentáře mohou vkládat pouze registrované a přihlášené uživatelky. Zaregistrujte se nebo se přihlaste.

Naposledy navštívené