Zdravá žena a mamička = spokojné deti a rodina

Hovorí sa, že ak je zdravá a spokojná žena, sú spokojné jej deti aj partner. Toto platí stopercentne, lebo muž je síce pomyselnou hlavou rodiny, ale žena je krkom, ktorý tou hlavou otáča. Bez krku (ženy) by teda nič nefungovalo tak, ako má. A ak je krkom rodiny spokojná žena a mamička v jednom, je to výhra pre všetkých.

zdrava_zena_maminka-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock

Možno sa pýtate, ako to urobiť, aby ste všetok ten každodenný rodinný kolotoč hravo zvládli a ostali pritom zdravé, šťastné a spokojné? Zopár vecí, respektíve tipov a zásad, ako sa o seba môžete starať, by sa našlo. Skúsite ich?

Nie nadarmo sa hovorí, že v zdravom tele prebýva zdravý duch. Už naši predkovia to vedeli a aktuálne to platí tiež. Takže prvým krokom je upevniť vlastné zdravie a zároveň sa starať o telo aj dušu. Ako to však docieliť jednoducho a efektívne? Začnite žiť zdravšie zo všetkých stránok a robte to postupne.

V POHODE OD SAMÉHO RÁNA

Naučte sa okrem ranného čistenia zubov a každodennej hygieny aj nový rituál. Jedno staré porekadlo hovorí, že ako ráno vstanete, taký máte deň. A je na tom veľa pravdy. Je dávno známe, že ranná očista nie je len o umývaní tela, ale aj o očiste duše. Prvým krokom je vlastne už správne vstať. Ako na to?

Vstávajte s niečím, čo vám je príjemné. Môže to byť napríklad počúvanie relaxačnej či naopak povzbudzujúcej hudby ešte v posteli, krátka ranná meditácia, skôr než sa zobudí celá rodina vrátane detí a začne sa každodenný zhon. Skvelé je aj pomalé rozhýbanie sa niekoľkými jogovými cvikmi, stačí napríklad pozdrav slnku, alebo chvíľku postojte pri okne, na balkóne či terase s hrnčekom lahodnej kávy a energiu čerpajte z pohľadu na prírodu. Skúste vstať o chvíľku skôr a dopriať si raňajky osamote a v pokoji, bez obskakovania rodiny.

DENNÁ NÁLOŽ ČERSTVÉHO VZDUCHU

Každý deň sa snažte dostať von, a to za akéhokoľvek počasia. Ak máte priestor ísť von samy, je to bonus, pretože pobyt vonku si môžete prispôsobiť presne podľa svojich potrieb, ísť svižnejšie, na horšie dostupné miesta… Ale fajn je vonku aj s deťmi. Čerstvý vzduch môžete nasávať aj na prechádzke so svojím psíkom alebo cestou do práce a z nej. Pravidelný pohyb je dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu, keďže prospieva vášmu srdcu aj cievam, navyše odbúrava stres a upokojuje myseľ aj dušu. Stačí hodina chôdze denne na to, aby telo začalo spaľovať aj kalórie, čo sa, ak vám ešte ostali nejaké tie popôrodné kilá, rozhodne hodí.

KAŽDODENNÁ PORCIA OVOCIA A ZELENINY

V časoch, keď sme mamičky na plný úväzok, sa dosť často zanedbávame, väčšinou rýchlo zhltneme niečo nezdravé, hlavne nech je postarané o ostatných. Ale to je chyba. Aj mamička potrebuje svoju dennú dávku vitamínov, ktorú získa z ovocia a zo zeleniny. Ideálne je ovocie a zelenina ku každému jedlu alebo ako zdravá desiata – dopoludnia vo forme ovocia a popoludní zeleniny. Cukry (hoci aj tie jednoduché) z dopoludňajšieho ovocia lepšie do večera odbúrate, než keby ste ho jedli popoludní. Naordinujte si ovocie a zeleninu ku každej porcii jedla. Prečo? Lebo obsahujú nevyhnutné vitamíny, minerály, vlákninu a ďalšie výživné látky. Navyše vás pekne zasýtia bez toho, aby ste pribrali, a vďaka jednoduchým cukrom rýchlo dodajú energiu.

DARUJTE SI PÁR MINÚT TICHA

Päť, desať alebo pätnásť minút ticha je ako balzam na nepokojnú dušu. Každodenný rituál stíšenia vám pomôže zostať v rovnováhe a príliš nepodliehať zhonu a stresu. Je to ako sebareflexia, pri ktorej sa vám v mysli mnohokrát objavia veci, ktoré vám pomôžu s fungovaním v každodennosti. Hoci sa to zdá nemožné, rozhodne si skúste nájsť chvíľku, lebo vaše telo sa potom krásne upokojí a odbúra všetok nahromadený stres. Vyčleňte si chvíľku napríklad večer, keď už deti spia a manžel sleduje futbalový západ.

SPÁNKOVÁ HYGIENA

Áno, tak sa nazýva stav, keď si líhate upokojené, do vyvetraného a zatemneného priestoru bez wifi siete, televízie a bez blízkosti tabletu či mobilu. Do postele s čistou bielizňou a upokojenou, tichou mysľou. Dosiahnete to napríklad stíšením sa pred spaním alebo čítaním knižky v posteli, prípadne počúvaním relaxačnej hudby. Rovnako aj ďalšími relaxačnými technikami – uvoľňujúcou meditáciou, jogovým dychom alebo vôňou esenciálnych olejov v aromalampe (ideálne levanduľa, santal, ylang-ylang) atď.

SPOKOJNÁ RODINA

Pridať ešte môžete dostatočný pitný režim s väčším podielom čistej vody, lebo hydratácia je dôležitá ako pre vaše telo a kožu, tak aj pre vnútorné orgány a mozog. Denne vypite minimálne 1,5 až 2 litre tekutín (káva a sladké nápoje sa nepočítajú). A nezabudnite na preventívne lekárske vyšetrenia, vďaka ktorým ostanete dlhšie zdravá a fit a potom s vami bude spokojná celá rodina.

24.6.2020 5:54| autor: Pavla Košík Jelínková

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa na odber nášho newsletteru vyplnením svojej e-mailovej adresy.

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

* Newslettery vám budeme zasielať najdlhšie 3 roky alebo do vášho odhlásenia. Viac informácií na e-mailovej adrese: gdpr@babyweb.sk.

Na tomto webe spracovávame cookies potrebné pre jeho fungovanie a analytiku, v prípade súhlasu tiež cookies na účely cielenie reklamy a personalizáciou reklám. K tomu využijeme partnerov pre sociálne médiá, inzerciu a analýzu. Viac informácií o nastavení cookies nájdete tu.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist