Protikvasinková diéta a jej výhody, na čo všetko je prospešná?

V súčasnosti mnoho ľudí, najmä žien, trpí rôznymi nepríjemnými baktériami, vírusmi, plesňami, kandidózou, ktoré radi kolonizujú náš organizmus. Do popredia sa dostávajú zákerné baktérie, ktoré sa vminulosti až tak veľmi nevyskytovali, najmä nie v takom hojnom počte. U praktického lekára sa čakárne zapĺňajú pacientmi, ktorí trpia chlamýdiami, boreliózou, chronickými zápalmi, či kandidózou. Nič výnimočné. Všetky tieto infekcie sú veľmi „populárne“. Nevyhýbajú sa nikomu, ani bábätkám, ani starším. Trpia nimi skôr ženy, ako muži. Ľudia tiež mávajú problémy s ekzémami, alergiami, chronickými zápalmi oveľa viac ako v minulosti. Samozrejmosťou je antibiotická a terapeutická liečba, ale ak zlyháva, potom je načase pozrieť sa bližšie na bezkvasinkovú diétu, ktorá môže napomôcť pri zmieňovaných problémoch.

profimedia-0042066799-1-1100x618.jpg

Význam protikvasinkovej diéty

Protikvasinková diéta nie je iba módou, ako si niektorí ľudia myslia. V súčasnej rýchlej dobe je to nevyhnutnosť, pre to, aby ste spravili niečo viac pre svoje zdravie. Môže byť nápomocná na ceste za vyliečením. Počas diéty sa nemá jesť nič z rafinovaného cukru a tiež je potrebné  vynechať biele pečivo a alkoholické nápoje. Všetky tieto produkty vyvolávajú v tele kvasenie a priamo podporujú vznik baktérii, vírusov, plesní a iných nepríjemných patogénov. Bezkvasinkovú diétu na správne naštartovanie imunity je vhodné dodržať aspoň 4 -6 týždňov. Je to preto, aby sa telo zbavilo všetkých cukrov. Cukor v tele vytvára vhodné podmienky na množenie baktérii, preto by sa mal výrazne obmedziť. Priamo narúša imunitu, pretože ak chce telo spotrebovať prijatý cukor, vyradzuje činnosť imunitného systému na niekoľko hodín, čo predstavuje veľmi dlhý čas na spamätanie organizmu. Každá cukrovinka, čokoláda, zmrzlina vyradzuje činnosť imunity na pár hodín, preto aby naše telo mohlo bojovať proti baktériám, treba aby ste zo stravy vylúčili úplným „ seknutím“ všetky cukry  a všetko, čo obsahuje cukor ( najmä biele pečivo, sladené a alkoholické nápoje). Je nutné zdôrazniť, že úprava stravy je iba podporná liečba, nie je primárnou liečbou spomínaných chorôb.

Invertný t.j .priemyselný cukor by nemali v takej zvýšenej miere prijímať ani malé deti. Konzumácia im narúša činnosť imunitného systému. V strave je cukor obsiahnutý aj bez toho, aby sme ho priamo skonzumovali. Či skonzumujete cestoviny, chlieb alebo jogurty, všade nájdete v zložení aj cukor, hoci v menšom množstve.  Samozrejmosťou pri tejto diéte je aj vhodná doplnková liečba probiotikami, aby sa obnovila prirodzená flóra  žalúdka a čriev.

Čítajte tiež:

Čo teda jesť, ak nemôžeme cukor?

Môžete konzumovať všetko, čo chcete, ak si starostlivo budete čítať zloženie toho, čo sa chystáte kúpiť ešte v obchode, predtým než si výrobky zakúpite. Ak uvidíte v zložení výrobku pšeničnú múku, alebo cukor radšej tieto výrobky odložiť naspäť na poličku. Skvelou náhradou cukru je fruktóza, ktorú získate v čerstvom ovocí, ale pozor, ani s tým sa to nesmie preháňať. Ovocie je vhodné konzumovať iba dopoludnia, pretože tiež obsahuje cukor. Najviac cukru obsahuje ananás, pomaranč, jahody. Týchto plodín jedzte radšej menej. V súčasnosti už existuje mnoho bezlepkových alebo celozrnných výrobkov, ktoré si môžete zakúpiť. Biela múka je rovnako škodlivá ako biely cukor. Náš organizmus má veľké problémy so strávením týchto potravín. Najväčší problém je, že neexistujú  zatiaľ ustálené pravidlá protikvasinkovej diéty. Veľmi veľa odborníkov sa na tieto otázky pozerá inými očami. Lekári odporúčajú odlišné postupy, niekde je dokonca uvedené iba prísne vynechanie jednoduchých cukrov. Iní odborníci zase tvrdia, že to nestačí. Na začiatok však úplne postačí, ak vynecháte zo svojho jedálnička cukrové výrobky, biele pečivo a alkohol.

Je možné, že prvý týždeň pocítite miernu únavu, malátnosť či nervozitu. Je to úplne bežné a normálne, pretože odbúrate z tela zdroj energie, ale to sa po čase opäť napraví. A po pár týždňoch držania  špeciálnej diéty pocítite zaručene úľavu. Treba iba vytrvať.

Ďalšie plodiny, ktoré môžete konzumovať bez výčitiek svedomia sú chuťovo sladké potraviny, ale neobsahujú rafinovaný cukor.

  • Aloe Vera– je výborné na protikvasinkovú diétu.
  • Kokosový olej – Čistý kokosový olej je dokonale bezpečný aj pre malé deti.
  • škorica, klinčeky
  • Sladké drievko
  • Sladké čajíky

Tieto dobrôtky si môžete dopriať v hojnej miere, ale so všetkým sa radšej poraďte so svojím lekárom alebo lekárnikom,  a to najmä ak ste tehotná. Vtedy sa niektoré diéty nesmú dodržiavať a niektoré potraviny zase nesmú jesť.

Pamätajte však, že zdravá životospráva bez cukru vytvára silný imunitný systém.

12.11.2018 1:49| autor: Natalia Bosáková
Viac o téme: medživotospráva

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa na odber nášho newsletteru vyplnením svojej e-mailovej adresy.

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

* Newslettery vám budeme zasielať najdlhšie 3 roky alebo do vášho odhlásenia. Viac informácií na e-mailovej adrese: gdpr@babyweb.sk.

Na tomto webe spracovávame cookies potrebné pre jeho fungovanie a analytiku, v prípade súhlasu tiež cookies na účely cielenie reklamy a personalizáciou reklám. K tomu využijeme partnerov pre sociálne médiá, inzerciu a analýzu. Viac informácií o nastavení cookies nájdete tu.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist