Ako odstrániť bežné bolesti do piatich minút

Koho by občas nebolela hlava alebo kríže? Také bežné bolesti nemusia signalizovať iba zdravotný problém, ale môžu byť príznakom stresu, preťaženia. Ak si to neuvedomíme a nepovieme si dosť, začne telo biť na poplach. Jednoduchým zásahom mu však môžeme pomôcť.

Hlava sa mi rozletí

„Hlava mi ide prasknúť,“ zvykneme si často povzdychnúť. Tento výraz reflektuje najjednoduchším spôsobom to, čo sa v našom tele deje. Bolesti hlavy signalizujú, že je človek zavalený neustálymi udalosťami, problémami, skrátka, že toho má „plnú hlavu“ a už si s tým nedokáže poradiť. Najskôr potrebuje účinný ventil.

Oslobodíme ducha…

Napíšeme si na papier všetko, čo sa nám preháňa hlavou, všetko, čo nám prekáža, čo nás znepokojuje.

… a hlavu!

1. Masírujeme si špičkami roztiahnutých prstov pokožku hlavy. Krúživými pohybmi prejdeme po celom jej povrchu.
2. Prehrabneme si prstami vlasy ako hrebeňom, pekne od končekov až po špičky vlasov.
3. Masírujeme si energicky končeky prstov, spodný okraj lebky a miesto tesne pod ním.

Mám zablokovaný krk

Bolesť v oblasti, kde sa prepája hlava s trupom, môže byť reakciou na rôzne ťažkosti na mentálnej úrovni. Napríklad že sa človek nemôže rozhýbať na nejakú akciu, cíti sa bezmocný, nevie vyriešiť určitú situáciu, nedokáže povedať nie ľuďom či úlohám, ktoré ho zaťažujú.

Oslobodíme ducha…

Skúsme zistiť, či to, čo nás blokuje v konaní, vychádza z nejakej reálnej podstaty alebo len z našej predstavy. Spíšeme si zoznam všetkých svojich úloh a urobíme si poradie, vyberieme priority. Učíme sa hovoriť nie a ak nám to nejde, požiadame partnera či kamaráta, aby nám s tým pomohol.

… a krk!

1. Masírujeme priehlbinu, ktorú máme v tyle, spojeným ukazovákom a prostredníkom krúživým pohybom v smere hodinových ručičiek.
2. Krúživým pohybom, ukazováčikom a prostredníkom pravej i ľavej ruky súčasne postupujeme smerom dole po šiji. Zľahka pritlačíme.
3. Masírujeme krk celou dlaňou, opäť krúživým pohybom.

Bolia ma kríže

Tehotenstvo, nová práca, pri veľkých zmenách sa môžu objaviť bolesti v bedrovej oblasti. Niekedy sú fyziologické, k tým patrí určite aj tehotenstvo či preťažená chrbtica pri nosení ťažkých vecí, niekedy to môže byť aj dôsledok psychického napätia, ktoré so sebou veľké zmeny prinášajú. Zvlášť keď máme pocit, že na ne nestačíme.

Oslobodíme ducha…

Je nevyhnutné prijať zmenu i s neistotami, ktoré prináša. Ak sa do zmien pustíme krok za krokom, neukrojíme si odrazu veľké sústo, zistíme, že pred sebou nevalíme taký ťažký balvan. Často sa stáva, že záležitosti, ktoré sa zdajú neprekonateľné, pretože človek si nedokáže predstaviť všetky súvislosti s nimi spojené, vo finále nie sú až také komplikované a ich riešenie existuje.

… a kríž!

1. Priložíme si dlane na bedrá a energicky nimi trieme príslušné miesto zhora nadol. Je to ideálne na uvoľnenie napätia a prílev energie.
2. Postavíme sa, mierne rozkročíme nohy a krúžime pomaly a jemne panvou. Najskôr na jednu stranu, potom na druhú.
3. Spojíme oba pohyby, teda zacvičíme jednotku i dvojku súčasne.

Čítajte tiež:

Cítim napätie v ramenách

Máme pocit, že nám na ramenách leží celá ťarcha sveta. Sú stuhnuté, bolia. Často je to spojené s pocitom, že človek urobil niečo zle alebo že nebol svojim blízkym dostatočnou oporou.

Oslobodíme ducha…

Pokúsime sa zistiť, čo nás ťaží, a neostýchame sa požiadať o pomoc.

… a ramená!

1. Pravú ruku položíme na pravé rameno, ľavú na ľavé a masírujeme trapézové svaly. Nebojíme saich poriadne stlačiť končekmi prstov.
2. Hnetieme trapézové svaly od krku po rameno, obe strany súčasne.
3. Predkloníme sa a pokúsime sa dotknúť rukami zeme, sme v maximálnom napätí. Potom povolíme paže a necháme ich spustené, aj hlavu. Takto chvíľku vydržíme.

Mám kameň v bruchu

Určite ste už niekedy spozorovali, že v situácii, ktorú nedokážete stráviť, vás rozbolí brucho. Toto miesto je totiž nielen ústredím na trávenie, ale zároveň dôležitým energetickým centrom a „mozgom emócií“. Keď je ich prebytok, môžeme prežívať zvieravé pocity, ťažobu, jednoducho kameň v bruchu.

Oslobodíme ducha…

Pokúsime sa svoje emócie zanalyzovať. Ak sme v zajatí stresu spôsobeného preťažením, trochu uberieme tempo.

… a brucho!

1. Ľavú ruku si položíme na brucho a krúživými pohybmiv smere hodinových ručičiek ho masírujeme. Potom zmeníme smer.
2. Rukami zovretými v päsť masírujeme brucho dopredu a späť, ako keď hnetieme cesto. Postupujeme od hornej partie brucha nadol.
1. Zopakujeme prvé cvičenie.

Ako vidno, každá bolesť nemusí hneď znamenať ochorenie, ktoré by vyžadovalo lieky alebo zásah lekára. „Fyzické symptómy môžu byť viazané na duševné ťažkosti. Oslobodenie tela od bolesti môže často priniesť aj úľavu psychike a naopak,“ hovorí Anne-Laure Benattarová, zaoberajúca sa zenovou terapiou. Táto metóda spočíva v tom, že si uvedomíme, čo nás trápi, pokúsime sa to pomenovať. To už je prvý krok k odstráneniu bolesti. Nemôžeme však čakať, že automaticky hneď zmizne. Vo vážnejších prípadoch je potrebná pomoc odborníka s cielenou terapiou.

19.5.2017 12:56| autor: Helena Chvojková

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist