Mám rada svoje kilogramy

V našej kultúre je štíhla postava veľmi žiaduca a často sa mylne spája so sebakontrolou, eleganciou, spoločenskou príťažlivosťou a mladosťou. Posolstvo štíhlosti šíria noviny i televízia a všetky módne časopisy, akoby to bola jediná možnosť, ako má ženská postava vyzerať.

Výskumy ukazujú, že väčšina žien nie je spokojná s tým, ako vyzerá. To vedie k častému držaniu diét, nadmernému cvičeniu, čo môže v niektorých prípadoch drasticky ovplyvniť život. Je však štíhlosť jediným možným spôsobom, ako by mala úspešná a atraktívna žena vyzerať, zodpovedá to realite?

Optimálna hmotnosť? Rôzna

Pripomeňme si, že každý človek je jedinečný, čo platí aj o postave a hmotnosti. Každý človek má svoju optimálnu hmotnosť. Veľmi štíhla postava s minimálnym obsahom tuku je iba vo výnimočných prípadoch pre ženu prirodzená. Mnohým ženám totiž najviac pristane, keď sa v oných ženských partiách pekne guľatia. Pre niektorú je optimálna hmotnosť 60 kilogramov, pre inú je to 75 kilogramov. Fakt, že väčšina žien je so svojím telom menej spokojná, pretože nie sú úplne štíhle, nie je daný objektívnou realitou, ale tlakom médií, ktorému sme všetci neustále vystavovaní. Preto je celkom zbytočné sa trápiť. Ako sa naučiť byť spokojná so svojou postavou, hoci nemáme práve veľkosť 38?

• Naučte sa prijímať samu seba takú, aká ste.
Výskumy opakovane preukázali, že sebavedomie úzko súvisí so spokojnosťou s vlastným telom. Ženy, ktoré majú dostatok sebadôvery, sa vedia prijať také, aké sú. Práve vlastná sebadôvera, nie to, ako kto vyzerá, je to, čo skutočne súvisí s atraktivitou, eleganciou a spoločenským úspechom.

• Venujte pozornosť svojim ďalším prednostiam.
Uvedomte si, že to, koľko vážite a akú máte postavu, nie je vaša jediná hodnota. Isté je, že máte veľa iných predností, vďaka ktorým ste výnimočná a vďaka ktorým si získate pozornosť a priazeň ostatných ľudí vrátane seba samej. Skúste sa nad nimi zamyslieť a pravidelne si ich pripomínajte.

• Venujte raz týždenne čas cvičeniu.
Primerané cvičenie zvyšuje pocit sebakontroly, sebavedomia, a teda i väčšej spokojnosti s vlastným telom. Pravidelný fyzický pohyb, akým je cvičenie, navyše zlepšuje náladu, pocit duševnej pohody a podporuje fyzické zdravie.

• Pamätajte, že atraktivita nie je synonymom štíhlosti.
Atraktivita, obľúbenosť a príťažlivosť ženy, súvisia predovšetkým s jej psychickými vlastnosťami, akými sú výrečnosť, vtipnosť či úprimná povaha. Ak hľadáte kvalitného partnera, jedným z poznávacích kritérií môže byť práve fakt, že je schopný akceptovať vás so všetkým, čo k vám patrí, teda i s nejakými tými kilami navyše.

• Nezabudnite, že pre ženské telo je prirodzené mať určité percento tuku.
Pre ženské telo je fyziologicky prirodzené mať určité percento tuku v partiách, ako sú prsia, bruško či boky.

V dnešnom kulte chudosti je naozaj zložité si svoju jedinečnosť ustáť, nepodľahnúť tlaku médií a cítiť sa dobre taká, ako ste boli prírodou stvorená. Venovať energiu tomu, aby ste prijali samu seba a našli si svoje vlastné prednosti, je oveľa efektívnejšie a dodá vám to viac osobnej pohody, než bojovať naprázdno s diétami, nadmerným cvičením a trápiť sa, že vašou postavou nezodpovedáte aktuálnej predstave ideálu ženskej krásy.

12.5.2009 3:25| autor: Petra Vondráčková
Viac o téme: bruškocvičeniežena

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist