Čo ma čaká na powerjoge?

Powerjoga je cvičenie, ktoré je zamerané na harmóniu tela a mysle, rozvoj fyzických a psychických schopností, odbúravanie stresu a napätia. Je vhodné ako prevencia proti bolestiam chrbta, ktoré sú často spôsobené civilizačnými vplyvmi: zlé držanie tela, zlé pohybové návyky, jednostranné zaťaženie.

Čo ma však na hodine powerjogy čaká, ak si ju chcem prísť zacvičiť? A na čo sú jednotlivé cviky vlastne dobré?

Tu je niekoľko základných pozícií, s ktorými sa na hodine určite stretnete.

Pozícia na príjemné predýchavanie – spojenie palca a ukazováka je postavenie na brušné dýchanie.
Výborné na záverečné uvoľnenie.

Pomocou tejto pozície docielime pretiahnutie a posilnenie brušných a chrbtových svalov.

Pozícia most má štyri fázy a toto je záverečná (najzložitejšia).
Nie je vhodná pri vysokom krvnom tlaku a srdcových ochoreniach. Nemusí robiť dobre ľuďom so žalúdočnými vredmi.

Uvoľňuje a spevňuje ramená, hrudník a chrbát. Preťahuje svaly zadnej strany dolných končatín. Dá sa vykonávať aj s ľahko pokrčenými kolenami (záleží na pohyblivosti cvičenca).
Pozícia patrí medzi vitalizujúce pozície – pôsobí proti únave (spomaľuje srdcový tep, osvieži mozog a nervový systém).

Pozícia posilňujúca ramená, paže a chrbát. Tvaruje sedacie svaly a zadnú stranu dolných končatín
Končatina, ktorá je navrchu, otvára panvu. Nie je dôležité, ako vysoko sa noha dostane, ale či je pozícia správne precvičená (hmotnosť tela sa neprenáša do ramien a zápästí, hlava je povolená medzi paže a hrudník stále čo najviac pritiahnutý k stehnu stojacej nohy).

Prínosom tejto pozície je posilnenie nôh (vrátane členkov, chodidiel a podkolenných väzov) a paží. Uvoľňuje a posilňuje svaly okolo bedier a stimuluje brušné orgány. Chyba v precvičovaní je „vystrkovanie“ sedacích svalov dozadu.

Pri správnom precvičovaní dochádza k posilňovaniu dolných končatín a zároveň k zvyšovaniu ohybnosti bedier. Formuje tukové zásoby na bokoch. Zlepšuje krvný obeh v oblasti bedier.

Výborná pozícia na uvoľnenie bedrových kĺbov a na pretiahnutie ohýbača panvy.
Správne cvičenie je s rukami spustenými kolmo k zemi.

Cvičenie precvičuje rovnováhu v stoji na jednej nohe, spevňuje nohy i chodidlá, zároveň preťahuje svaly prednej strany stehien a bedier. Táto pozícia povzbudzuje funkciu panvových orgánov.

Táto pozícia je súčasťou pozdravu slnka. Preťahuje hrudník a posilňuje brušné a chrbtové svalstvo (najmä v oblasti bedier). Celkovo posilňuje nervový systém.
Veľkou chybou je priťahovanie pliec k hlave a povolenie tela v oblasti bedier a sedacích svalov.

Je to pozícia, ktorá výborne spevňuje hornú časť tela, posilňuje brušné svalstvo a zlepšuje celkovú rovnováhu tela. Je možný variant s pokrčenou spodnou dolnou končatinou (vhodné pre začiatočníkov). Veľká chyba je preťažovanie ramenného kĺbu, a to sa stáva v prípade, keď nie je brušné svalstvo dostatočne zapojené.

Veľmi vhodná pozícia na uvoľnenie krížovej chrbtice a svalov v oblasti bedier. Na zvýšenie efektu pretiahnutia ohneme členky. Toto cvičenie veľmi účinne pôsobí proti zápche a reguluje činnosť štítnej žľazy. Nie je vhodné pri vysokom krvnom tlaku a poranenej hornej časti chrbta, krku a hlavy.

Ženy by nemali vykonávať počas menštruácie žiadnu z obrátených polôh (pluh, sviečka a pod.)!

22.5.2009 9:24| autor: Michaela Mazancová
Viac o téme: cvičenienohy

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist