5 tipov, ako dieťaťu v zime udržať imunitu a vyhnúť sa chorobe

Je všeobecne známe, že chladné počasie dáva detskej imunite poriadne zabrať. Ako zariadiť, aby vaše dieťa ostalo aj v týchto sychravých a studených dňoch stále zdravé? Máme pre vás hneď niekoľko osvedčených tipov, ako posilniť detskú imunitu.

shutterstock_561769810-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock

Každý rodič sa trápi, keď je jeho dieťa choré či nachladené, a robí všetko preto, aby bolo zasa čo najskôr v poriadku. V každom prípade, v chladných jesenných a zimných mesiacoch sa viac vyplatí staviť na prevenciu.

Ak bude mať dieťa pevnú a silnú imunitu, choroby sa mu budú oblúkom vyhýbať. No na druhej strane nejde o jednoduchú úlohu, pretože deti niekedy vedia byť poriadne tvrdohlavé. Nechcú nosiť čapice, rukavice ani šály a navyše ustavične behajú a v tom najhoršom prípade sa aj váľajú v snehu.

My však máme pre vás 5 tipov, ako sa dá imunita vášho dieťaťa posilniť, a ono o tom možno ani nebude vedieť. Vďaka nim si vaše dieťatko užije jesenné aj zimné radovánky plnými dúškami.

Základom je jedlo

Dieťa získava najviac živín z jedla. Dobré stravovanie môže vášmu dieťatku zaistiť nepriestrelný obranný systém. Pre deti sú najlepšie domáce pochúťky, ktoré im pripraví mamička. Pochopiteľne, najvhodnejšie je variť z čo najčerstvejších surovín, aby sa všetky vitamíny krásne vstrebali. V tomto ročnom období dieťaťu najväčšmi prospeje dobrá zeleninová polievka.

Môžete siahnuť napríklad po mrkve, karfiole alebo brokolici a pripraviť z nich lahodný krém. A ak chcete svojmu zdravému pokrmu nasadiť korunu, pridajte navrch aspoň pár semienok (dyňových, slnečnicových, chia). Tie majú totiž na imunitný systém skutočne blahodarné účinky. Skúste svojmu dieťatku urobiť takú polievku aspoň dvakrát týždenne a uvidíte, že bude zdravé ako repa.

Doprajte im výdatný spánok

Dieťa skrátka potrebuje byť odpočinuté. Po prvé, kvôli dobrej nálade, a po druhé, aj kvôli svojmu zdraviu. I keď je jasné, že dostať štvorročné (aj mladšie) dieťa do postele je niekedy poriadna fuška. No predovšetkým by ste v zime mali dbať na spánok vášho drobčeka.

Ideálne je, keď dieťa vo veku od 2 do 4 rokov spí priemerne 8 – 10 hodín. Máme však pre vás informáciu, ktorá možno prekvapí mnohé mamičky.

Naobliekať svoje dieťa na noc v domnienke, že vďaka tomu neochorie, nie je práve najlepšie riešenie. Malo by totiž spať v izbe, kde teplota nepresahuje 18 stupňov. Jeho imunita sa vďaka tomu zvýši.

Hygienické návyky sú dôležité

Je dôležité viesť deti k správnym hygienickým návykom už odmalička. Umyť si ručičky, keď príde zvonku alebo po použití toalety, je úplný základ. Ďalej je dôležité pravidelné sprchovanie, ktoré nemusí byť nutné v príliš horkej vode. Keď totiž dieťa vyjde z horúcej vody von, môže veľmi ľahko prechladnúť. Ideálne je preto mať teplotu vody tak akurát, nie horúcu, ale zasa ani nie úplne studenú.

Ak bude vaše dieťatko dodržiavať tieto základné hygienické návyky, bude to preň len a len dobré. V každom prípade je nutné občas mu to pripomenúť. Keď sa totiž rozšantené vráti z prechádzky, jeho prvé kroky zrejme do kúpeľne nesmerujú.

Vychádzky dieťaťu prospievajú

Nie každému sa chce ísť na detské ihrisko, keď je vonku sychravé počasie. Väčšina ľudí sa radšej zabalí do deky a sleduje filmy alebo seriály, na nič iné totiž nemajú náladu. Z času na čas to však prospeje ako vášmu zdraviu, tak aj zdraviu vášho dieťaťa. Čas strávený na čerstvom vzduchu sa skrátka nedá ničím nahradiť a naše telo ho jednoducho vyžaduje.

V zime sa niektorí rodičia pobytu vonku s deťmi radšej vyhýbajú, lebo majú strach, že sa nachladia. Opak je však pravda a čím častejšie bude dieťa na vzduchu, tým viac si na to jeho organizmus zvykne a bude odolný proti nachladeniu. Samozrejmosťou je však dieťa správne obliecť.

Skúste vitamíny

V súčasnosti už existuje mnoho doplnkov stravy na posilnenie imunity. Pre najmenšie deti však užívanie kadejaký tabliet nie je veľmi správne. Predávajú sa však aj vitamíny, trebárs v podobe gumových medvedíkov, ktoré by vaše dieťa mohli zaujať.

Ale pozor, niektoré deti si myslia, že ide o obyčajné cukríky, a preto by ich najradšej jedli od rána do večera. Je dobré vysvetliť dieťaťu, že tento „bonbón“ dostane napríklad za odmenu, že to nie je len taký obyčajný cukrík. Vďaka tomu dieťa neprekročí stanovené dávkovanie.

26.11.2019 4:56| autor: Terezie Gáborová

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa na odber nášho newsletteru vyplnením svojej e-mailovej adresy.

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

* Newslettery vám budeme zasielať najdlhšie 3 roky alebo do vášho odhlásenia. Viac informácií na e-mailovej adrese: gdpr@babyweb.sk.

Na tomto webe spracovávame cookies potrebné pre jeho fungovanie a analytiku, v prípade súhlasu tiež cookies na účely cielenie reklamy a personalizáciou reklám. K tomu využijeme partnerov pre sociálne médiá, inzerciu a analýzu. Viac informácií o nastavení cookies nájdete tu.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist