Pred vyše rokom som vysadila hormonálnu antikoncepciu

Pred vyše rokom som vysadila hormonálnu antikoncepciu (Yadine). Začala som mať problém s pravidelnou menštruáciou a nedarí sa mi otehotnieť. Skoro rok chodím každé dva mesiace na injekciu na vyvolanie menštruácie a beriem tabletky Duphaston na podporu tehotenstva. Menštruácia je aj napriek tomu nepravidelná a bez injekcie sa mi nedostaví. Počas roka som nebola na žiadnom vyšetrení ani odberoch. Prosím o radu, či mám naďalej pokračovať v liečbe alebo sa obrátiť na iného lekára.

Odpoveď

Vzhľadom na nepravidelný cyklus a želanie gravidity potrebujete podrobné ultrazvukové vyšetrenie a vyšetrenie hormonálneho profilu. Duphaston nie je tabletka na podporu otehotnenia. Je to progesterón - hormón druhej fázy cyklu, ktorý nahrádza produkciu progesterónu žltým telieskom. Nepotrebujete injekcie Agolutinu, mali by ste Duphaston užívať 15. až 24. deň cyklu v dávke 2x1 a menštruácia bude chodiť pravidelne. Ultrazvukom treba samozrejme odsledovať, či narastá vajíčko a či dochádza k ovulácii. Ak nie, ovulácia sa dá stimulovať, len je potrebné sa tým zaoberať.

9.3.2009 9:40

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist