Cvičenie pre tehotné zvládnete aj vy

Väčšina budúcich mamičiek si udržiava svoju fyzickú kondíciu vhodným športom aj v tehotenstve. Jedným z nich je práve cvičenie pre tehotné, ktoré vám pomôže pripraviť sa na záťaž pri pôrode a na čas po ňom. Ak prvý raz rozmýšľate o tom, že sa vyberiete na cvičenia pre tehotné, určite neviete, čo vás na hodine čaká.

Aké cviky budete robiť a prečo? Tu sa môžete pozrieť, s ktorými cvikmi sa na hodine pre tehotné môžete stretnúť.

Pri cviku sa posilňuje brušné a chrbtové svalstvo a zároveň sa naťahuje flexor bedra.

Uvoľnenie predovšetkým dolnej časti chrbta.

Posilnenie panvového, brušného, chrbtového svalstva, natiahnutie bedrového flexora.

Pritiahnutie dolných končatín spôsobí natiahnutie a uvoľnenie spodnej časti chrbta a panvy.

Cieľom všetkých cvikov je natiahnutie spodnej časti chrbta a svalov zadku a uvoľnenie krížovo-bedrového skĺbenia. Pri poslednom cviku sa navyše naťahujú vnútorné strany stehien a slabiny.

Zdvihnutím panvy sa aktivuje spodná časť brušných svalov. Zároveň sa posilňujú svaly zadku, naťahuje bedrovostehenný sval, celkovo sa spevňuje korzet a naťahujú svaly pŕs a hrudníka.

Cvik na špičkách je náročnejším nadväzujúcim variantom predchádzajúceho cviku.

– Cviky s loptou – rovnovážne cvičenie na overballe, ktoré aktivujú hlboké svaly chrbta.

Ďalšia z rovnovážnych pozícií, v ktorej sa natiahnu dolné končatiny a chrbát a aktivujú hlboké svaly chrbta.

Rovnovážna pozícia na dvoch overballoch aktivuje posturálne a brušné svaly, posilní svaly na zadku a svaly zadnej strany stehien (to isté sa dá v jednoduchšej forme bez lopty).

Ide o jednoduchšiu verziu cviku bez lopty, pri zmene polohy treba udržať rovnováhu.

Cvik, ktorý nadväzuje na pozíciu 12, je ďalšia rovnovážna pozícia. Pri tejto sa zanožením jednej končatiny posilňuje zadok a aktivujú posturálne a brušné svaly.

Izometrické (bez vykonania pohybu) posilnenie priťahovačov stehien, aktivácia svalov chrbta.

Opäť izometrické posilnenie priťahovačov stehien s následnou relaxáciou prednoženej končatiny.

Cvik je určený na aktiváciu brušných svalov, je veľmi dobrý na uvoľnenie a masáž hrudnej chrbtice.

Izometrická aktivácia brušných svalov, pri ktorej sa overball využíva ako podpora.

Výborný cvik na posilnenie a natiahnutie prsných svalov, svalov chrbta a trupu.

Vo všetkých cvikoch sa izometricky posilňujú prsné svaly a aktivujú svaly chrbta. Zmeny polôh horných končatín ovplyvňujú intenzitu zapojenia prsných svalov.

Uvoľnenie oblasti bedrového kĺbu, natiahnutie oblasti zadku, predklonom (s rovným chrbtom sa naťahujú zadné časti nôh a zadku.

Na Babywebe tiež nájdete:

Predpôrodné kurzy a cvičenie v tehotenstve
Prečo by som mala pred otehotnením cvičiť?
Pilates – ikona dvadsiateho prvého storočia
Príprava na pôrod

25.1.2011 6:16| autor: Michaela Mazancová

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist