Svoje zdravie i sexuálny zážitok zlepšíte precvičovaním svalov panvového dna

Svaly takzvaného panvového dna začnú ochabovať pri prvom tehotenstve a ak ich neprecvičujete, môžu v starobe spôsobiť viacero zbytočných ťažkostí. Aj zoslabnuté svaly však môžeme rýchlo dostať do formy – pomocou nenápadného cvičenia. Krátky každodenný tréning vás nezaťaží, predíde inkontinencii a navyše sa prejaví na kvalite sexuálneho zážitku.

O problematike inkontinencie hovorí Prof. MUDr. Aleš Roztočil. „V počiatočných štádiách inkontinencie môže cvičenie na posilňovanie svalstva panvového dna pacientke zmierniť príznaky. S bežnou liečbou sa nevylučuje, hoci problém inkontinencie nerieši úplne. Urgentná močová inkontinencia sa lieči medikamentmi, zatiaľ čo stresovú inkontinenciu riešime operatívne, najlepšie zavedením tzv. suburetrálnych pások,“ vraví. Viac tu.

Nespevnené panvové dno, ktoré „kotví“ celú chrbticu, navyše zhoršuje bolestivý chrbát či skolióza chrbtice. Práve tieto svaly dokážu upraviť vonkajší vzhľad bruška a zároveň pozitívne pôsobiť na vnútorné orgány.

Cvičenie so sexuálnym cieľom – menej bolesti a ľahší vaginálny orgazmus

Hlavne pre ženy má pravidelné precvičovanie týchto častí dlhodobo zanedbávaných svalov praktický účinok. Precvičovanie a spevňovanie svalov totiž preukázateľne zvyšuje sexuálny zážitok a orgazmus.

Podľa vedeckých výskumov pomôže ľahké cvičenie až 80 % žien, ktoré buď trpia sexuálnou dysfunkciou, alebo pri pohlavnom styku pociťujú časté, inak nevysvetliteľné bolesti.

Vďaka pravidelnému a jednoduchému cvičeniu sa vlastne posilňujú a zužujú vaginálne steny, ktorých sťahy navyše môže cvičiaca žena bez problémov riadiť.

Stovky žien po celom svete nedajú na toto cvičenie dopustiť, hlavne ak si až do tých čias odopierali vaginálny orgazmus. Cvičenie je prospešné aj pre mužov, tí pomocou neho dosahujú silnejšiu erekciu a sú schopní dlhšie odďaľovať ejakuláciu.

Na Babywebe tiež nájdete:

Po pôrode som stratila chuť na sex
Bolesť pri sexe
Posilňovanie s vlastným telom

Svaly panvového dna sa precvičujú aj tzv. Kegelovými cvikmi, ktoré spočívajú predovšetkým v zadržiavaní a uvoľňovaní moču.

Cviky v roku 1948 vyvinul americký gynekológ Arnold Kegel, špecialista na ženské choroby, pôvodne ako cviky zlepšujúce stav nekontrolovateľného úniku moču u svojich pacientok. Čoskoro sa od nich začal dozvedať, že inkontinencia čiastočne alebo úplne pominula a pacientky sú navyše omnoho spokojnejšie so svojím sexuálnym životom. Po niekoľkých týždňoch pravidelného domáceho cvičenia začali orgazmus dosahovať aj tie ženy, ktoré si ho do tých čias vôbec nemohli dopriať.

Pozrite si video s ukážkami cvičení na posilnenie panvového dna:

Keď už je na cvičenie neskoro…

… Existuje šetrná chirurgická metóda, pri ktorej gynekológ pacientke zavedie tzv. suburetrálnu pásku. Svaly panvového dna ovplyvňujú vzhľad bruška, zdravie vnútorných orgánov aj boľavý chrbát. Tvoria ich zvierače (močovej trubice, análneho otvoru, pošvového vchodu), oblasť medzi genitáliami a konečníkom, dvíhač konečníka a u mužov svaly obopínajúce časť penisu. Ochabovať začnú v momente, keď ich prestaneme precvičovať, u tehotných žien na ne vyvíja tlak aj plod.

Nedostatkom pohybu, sedavým zamestnaním i nadváhou si tak popri všetkých ostatných zdravotných ťažkostiach zarábame aj na problémy s inkontinenciou či prostatou.

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist