Kedy môžem cvičiť s bruškom po cisárskom reze?

OTÁZKA TÝŽDŇA Rekonvalescencia po cisárskom reze je obvykle dlhšia než po normálnom pôrode, pretože jazva na bruchu je väčšia než prípadná epiziotómia hrádze.

Vlaďka Parýzková, cvičenie s bábätkami a tehotnými, odpovedá:

V šestonedelí možno odporučiť len jednoduché cvičenia, ktoré vo väčšine pôrodníc predvádza mamičkám rehabilitačná sestra. Normálne cvičiť (aerobik, pilates a pod.) môžete až po 3 – 6 mesiacoch, keď by jazva mala byť už zahojená.

Cielené posilňovanie brušných svalov by som odporučila až po 6 mesiacoch. Postup je podobný ako po akejkoľvek brušnej operácii. Ženy nesmú dvíhať ťažké veci – kočík, nákupy, aby sa im v jazve neurobil pruh. Jazvu treba denne 2-3-krát sprchovať a umývať mydlom. Aby sa dobre hojila, je dobré ju jemnými krúživými pohybmi masírovať, najprv 2-3 týždne len tak, potom možno použiť neparfumovaný krém či masť (odporúčam nechtíkovú masť).

Viac o téme: cvičeniešestonedelí

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist