Baby joga: Telesné i duševné zdravie pre vaše bábätko

Ako protiklad k hektickej súčasnosti sa čoraz viac ľudí utieka k zdravému spôsobu života, vyhľadáva duševnú pohodu i adekvátnu telesnú aktivitu. Preto je taká obľúbená joga. Lahodí však nielen nám dospelým. Jej blahodarné účinky môžu využívať i naši najmenší. Predstavujeme vám baby jogu!

Dôvodom, prečo baby joga vznikla, je snaha dopriať deťom psychické uvoľnenie i vhodnú fyzickú aktivitu už od útleho veku. Toto cvičenie podporuje ich zdravý vývoj a motoriku, posilňuje puto medzi dieťaťom a rodičom a celkovo ich vzťah upevňuje a harmonizuje. Bábätkám rovnako prináša nerušený a pokojný spánok.

Princíp baby jogy

Baby joga je založená na súbore cvikov s jemnými šetrnými dotykmi a na uvoľňujúcich masážach. Bábätkám je cvičenie príjemné, upokojuje ich, posilňuje, učí relaxácii a zbavuje stresu. Rodičom zasa pomáha spoznávať svoje dieťatko, učí ich manipulovať s ním, hrať sa, robiť ho šťastným. Dokáže ich zbaviť aj únavy, ktorú po celodennej starostlivosti o bábätko pociťujú.

Vhodným riešením je baby joga pre dieťa s problémovým správaním. Pomocou šetrného cvičenia spolu s citlivým prístupom zvládnete jeho namrzenosť, hnev a zlepšíte vzájomnú komunikáciu i jeho začlenenie do kolektívu. Naučí vás lepšiemu sebaovládaniu v krízových situáciách s malým jedošom.

Prínosom je baby joga aj pre matky v šestonedelí. Špeciálne cviky im pomôžu vrátiť sa naspäť do kondície po pôrode (posilnia panvové dno, pretiahnu celé telo) a naučia ich správne zaobchádzať s novorodencom. Tieto spoločné chvíle plné nežných dotykov sú navyše veľmi dôležité pre vzájomnú dôveru a prinášajú obom skutočnú radosť.

Zásady správneho cvičenia

Na začiatku môžete navštíviť kurzy baby jogy, kde si osvojíte správny spôsob cvičenia. Tieto kurzy sú vhodné pre deti od narodenia do 1,5 roku. Alebo si vezmite na pomoc príslušnú literatúru a pusťte sa do cvičenia baby jogy doma. Skvelo spracovaná a odporúčaná je napríklad knižka Yoga for Mother and Baby od Françoise Barbiry Freedman.

Cviky vždy vyberajte s ohľadom na vek a psychomotorické schopnosti svojho dieťatka a robte len tie, ktoré mu budú príjemné. Nikdy ho do ničoho nenúťte a majte s ním trpezlivosť.

Baby joge sa venujte v príjemnom, dobre vetranom prostredí a nezabúdajte ani na relaxačnú hudbu, ktorá navodí tú správnu atmosféru. Bábätku pokojným hlasom rozprávajte, recitujte básničky, rozprávky, spievajte mu. Musí to preň byť zábava.

Čítajte tiež:

Cvičenie sa odohráva na podložkách, dekách, používajú sa najrôznejšie pomôcky, ako sú lopty, gymbally a obľúbená je i interaktívna pomôcka „padák“, skvelá na hranie s deťmi.

Oblečenie voľte pohodlné, a to ako pre seba, tak aj pre dieťa. Bábätku oblečte body, väčšie dieťa sa bude cítiť dobre napríklad v legínsoch a tričku. Topánky nie sú potrebné, cvičí sa naboso.

V prípade, že sa vyberiete na kurz, nezabudnite si so sebou vziať nejakú hračku či deku, na ktorú je vaše dieťatko zvyknuté. Bude sa v novom prostredí cítiť lepšie.

Dôležité je tiež dodržiavať časový odstup od väčšieho jedla. Bábätko by malo začať cvičiť jednu až dve hodiny po ňom, vy dve až tri.

A až skončíte, spoločne relaxujte!

Tu sa môžete na ukážku baby jogy pozrieť:

18.5.2017 12:55| autor: Petra Frajová

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist