Do formy pomocou aerobiku

Aerobik posilňuje srdce, znižuje cholesterol, pomáha zväčšovať objem pľúc i zhadzovať prebytočné kilogramy.

Aby mala vaša snaha želaný efekt, mali by ste cvičiť trikrát týždenne. Je to optimálna frekvencia na to, aby ste zvýšili fyzickú kondíciu a aby malo telo zároveň dostatok času na regeneráciu.

Štyri fázy aerobiku

Účinná hodina aerobiku by sa mala skladať zo štyroch fáz. Prvou z nich je WARM UP fáza, ktorá vaše telo pripraví na nasledujúce cvičenie. Natiahne, zahreje a jednoduchá choreografia naladí na nadchádzajúcu hodinu cvičenia. WARM UP fáza by mala trvať asi pätnásť minút.

Druhou fázou je samotné cvičenie. Rozlišujeme dva druhy aerobiku – LOW IMPACT a HIGH IMPACT aerobik. LOW IMPACT aerobik je forma aerobiku, pri ktorej je jedna noha neustále na zemi. HIGH IMPACT forma sa skladá z cvikov, kde nie je ani jedna noha v kontakte so zemou. Vo fitnescentrách sa väčšinou stretávame s LOW IMPACT aerobikom, ktorý je spestrený niekoľkými prvkami HIGH IMPACT.

Pozor na kolaps

Predposlednou časťou hodiny je „upokojujúca časť,“ takzvaná COOL DOWN časť. V tejto fáze hodiny by sa mala tepová frekvencia ustáliť pod šesťdesiat percent maximálnej tepovej frekvencie cvičenca. Upokojujúca časť by mala trvať asi osem minút. Prechod z cvičenia do normálneho režimu prostredníctvom tejto fázy je veľmi dôležitý. Ak by sme sa totiž náhle zastavili, vypudzovalo by srdce do krvného obehu zväčšené množstvo krvi, ktorá by bola transportovaná do svalov. Tým by sa do srdca nedostalo dostatočné množstvo krvi a hrozilo by nebezpečenstvo kolapsu.

Na konci každej lekcie aerobiku by mal byť zaradený strečing, vďaka ktorému si ponaťahujete všetky namáhané svaly a zamedzíte tak bolestiam, ktoré pociťuje nasledujúci deň po cvičení väčšina začiatočníkov.

Čítajte tiež:

Dobrý cvičiteľ

Na rozdiel od jogy či pilates nenasledujú cviky v aerobiku pravidelne jeden za druhým, ale kombinujú sa v rôznych choreografiách. Štýl a zložitosť choreografie závisia od fantázie cvičiteľa, ktorý hodinu vedie. Práve výberu cvičiteľa by ste mali venovať veľkú pozornosť. Ale ako spoznáme dobrého cvičiteľa?

Inštruktor musí človeka jednoducho osobne zaujať, napríklad i príjemným vystupovaním. Mal by sa dostatočne venovať cvičiacim, vravieť, čo sa deje, čo posilňuje svaly, ako cvik správne previesť. Správny cvičiteľ či cvičiteľka chodí medzi ľudí, upozorňuje na chyby a koriguje ich.

Premeny aerobiku

Dnes sa môžete vo fitnescentrách stretnúť s niekoľkými modifikáciami aerobiku, napríklad s dance aerobikom, step aerobikom, kickbox aerobikom, aqua aerobikom a mnohými ďalšími. Prvky aerobiku bývajú súčasťou aj ďalších posilňovacích hodín, a to konkrétne ako súčasť zahrievacej časti cvičenia.

Aby bol pre vás aerobik prínosom, musíte ho cvičiť správne. Najčastejšími chybami je zadržiavanie dychu či nedostatočné doťahovanie pohybov. Ľudia, ktorí vykonávajú pohyby švihom, takisto necvičia správne. Veľa ľudí zároveň podceňuje záverečný strečing.

6.11.2015 12:10| autor: Michaela Mazancová

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist