Tajný kód imunity dešifrovaný

Sex znásobuje počet protilátok, kakao stimuluje obranu. Vedci už vedia, čo nášmu imunitnému systému pomáha a čo mu škodí.

ČO NÁM POMÁHA?

Sauna a horúce kúpele

Umožňujú nášmu imunitnému systému lepšie poľovať na baktérie. Na potvrdenie tejto teórie sa muselo dvanásť dobrovoľníkov na Univerzite vo Viedni kúpať v horúcej vode.

Studená sprcha

Chladná sprcha a tiež plávanie v studenej vode posilňujú imunitný systém. Dokázali to krvné hodnoty otužilcov vo Fínsku.

Čerstvý vzduch

Znásobuje počet protilátok. V Česku sa porovnávali deti z dediny s deťmi z priemyselnej oblasti. Výsledky imunitného systému boli u detí z dediny oveľa lepšie.

Uvoľňovacie cvičenia

Umožňujú imunitnému systému lepšie fungovať. Na Univerzite v Texase sa uvoľňovali dobrovoľníci cvičeniami qigong, čím zlepšili svoje krvné hodnoty.

Spánok

Na Univerzite v Pittsburghu porovnávali osoby s poruchami spánku a bez nich. Zdraví spáči mali zdravšie obranné bunky.

Pravidelné športovanie

Šport pomáha nášmu imunitnému systému udržať sa vo forme. Vyplynulo to z porovnania vytrvalostných bežcov, volejbalistov s nešportovcami na tureckom Inštitúte.

Beh

Bežci žijú dlhšie. Na Stanfordovej univerzite dvadsať rokov pozorovali 538 bežcov a 423 nešportovcov. Športovci zostávali zdravší a aj dlhšie žili.

BONUSOVÉ POMOCNÉ FAKTORY

Milujte sa, buďte šťastní a spokojní

Sex

Stará sa o väčšie množstvo protilátok. V Spojených štátoch testovali 112 študentov, ktorí sa telesne nemilovali, len zriedka, často alebo veľmi často. Optimálne sa ukázalo asi dva razy do týždňa.

Šťastné manželstvo

Zlepšuje obranný systém. Dokázali to vedci na Štátnej univerzite v Ohiu, kde testovali 90 párov.

POZITÍVNE POTRAVINY

Jedzte a pite, čo zdravie ráči!

Zelený čaj

Zvyšuje aktivitu obranných buniek. Na Floridskej univerzite pili dospelí tri mesiace zelený čaj. Krvné testy vykazovali lepšiu obrannú schopnosť.

Granátové jablká

Znižujú stres. Potvrdzuje to výskum v Izraeli, pri ktorom na imunitné bunky pôsobili ovocným extraktom.

Sójová omáčka

Zvyšuje množstvo protilátok. Zistili to výskumníci na Kalifornskej univerzite. Myši kŕmili sójovou omáčkou a potom im vyšetrili krv.

Kľukva

Keď imunitné bunky dostávali v Kanade kľukvovú šťavu, zvlášť ostro bojovali proti votrelcom.

Kakao

Stimuluje obranu. Zistili to výskumníci na Kalifornskej univerzite. Pôsobili na imunitné bunky kakaovým extraktom a zistili ich zvýšenú aktivitu.

Jablká, banány a pomaranče

Premieňajú imunitné bunky takmer na nesmrteľné. Vyplynulo to z kórejského výskumu. Na bunky pôsobili ovocnými extraktmi a jedom, bunky však prežili.

ČO NÁM ŠKODÍ?

Chronický stres

Stres znamená koniec pre imunitný systém. Vyplynulo to z 300 štúdií na Univerzite v Kentucky, ktoré sa zaoberali stresom a imunitou.

Pasívne fajčenie

Škodí imunitnému systému.

7 402 detí ročníka 1997 pozorujú v Hongkongu až dodnes, porovnávajú sa ich zdravotné údaje a vplyv fajčenia.

Diéty

Robia nás menej zdravými. Vyplýva to z výsledku výskumu na Štátnej univerzite v Ohiu, pri ktorom museli myši držať diétu. Imunitný systém zvierat sa zoslabil.

Zdroj: Eurotelevízia

13.3.2009 4:02| autor: Z dostupných zdrojov spracovala redakcia Baby-web
štítky: detistreszdravie

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist