Prečo by som mala pred otehotnením cvičiť?

Ak plánujete rodinu a nikdy predtým ste pravidelne necvičili, teraz je ten najvhodnejší čas s cvičením začať. Športové aktivity vám pomôžu pripraviť telo na tehotenstvo a na pôrod.

Primeraná športová aktivita zvýši vašu kondíciu, zredukuje stres a pomôže v prevencii zdravotných komplikácií, akými sú srdcové problémy či vysoký krvný tlak.

O šport by ste sa mali zaujímať predovšetkým vtedy, ak trpíte nadváhou. Zníženie hmotnosti pred otehotnením vám uľahčí tehotenstvo, pôrod aj popôrodné obdobie. Problém môžu mať aj ženy, ktoré majú nízku hmotnosť. Veľmi nízka hmotnosť môže totiž otehotnenie značne skomplikovať.

Najlepší cvičebný program predstavuje pre zdravú ženu cvičenie trikrát týždenne. Ak ste sa nikdy predtým žiadnemu športu nevenovali, mali by ste začať postupne a nič nepreháňať. Stačí počúvať svoje telo. To vám najlepšie povie, koľko pohybu potrebuje.

Vyberte si taký šport, ktorý vás bude baviť, pri ktorom sa budete cítiť pohodlne a s ktorým môžete eventuálne pokračovať aj počas tehotenstva. Vhodnými športmi, v rámci ktorých ľahko dokážete prejsť na upravené verzie pre tehotné, sú nekomplikované aeróbne aktivity, joga, pilates, plávanie, chôdza, cviky s loptou či posilňovanie.

Ak nepatríte k tým, ktoré rady navštevujú fitcentrá alebo sa vo vašom okolí žiadne fitcentrum nenachádza, pokojne môžete začať „len“ s pravidelnou rýchlejšou chôdzou. Hodinová prechádzka denne vám zlepší kondíciu a prečistí hlavu. S chôdzou môžete pokračovať aj počas tehotenstva. Bude prospievať nielen vám, ale aj vášmu bábätku.

Čo vám cvičenie prinesie?

• Zlepší vašu psychickú kondíciu
Cvičenie prebúdza endorfíny, ktoré ovplyvňujú vašu náladu. Ak k tomu ešte prirátate dostatok spánku a minimálny stres, zvyšujete tak šancu otehotnieť. Ženy, ktoré sú vystresované, unavené a v zlej fyzickej kondícii, mávajú veľmi často nepravidelný cyklus a problémy otehotnieť.
• Posilní vaše telo a pripraví vás na záťaž
Počas tehotenstva a po pôrode budete bábätko neustále nosiť. Či už v brušku, či na rukách bude pre vaše telo obrovskou záťažou, na ktorú doteraz nebolo telo zvyknuté. Preto je dobré posilniť svaly, ktoré budú musieť v nasledujúcich niekoľkých mesiacoch viac pracovať.
• Oveľa lepšie zvládnete tehotenstvo a obdobie po pôrode
Ak si vybudujete základy fyzickej kondície ešte pred otehotnením a budete v ľahkom cvičení pokračovať aj počas tehotenstva, bude pre vás oveľa jednoduchšie vrátiť sa po pôrode do pôvodnej formy. Telo si nebude musieť na cvičenie zvykať a budete sa cítiť ako pred pôrodom.
Ak máte zdravotné komplikácie alebo si len nie ste istá, aký šport je pre vás pred otehotnením ten najvhodnejší, konzultujte svoje predstavy a priania s lekárom či s profesionálnym fitnestrénerom.

22.5.2009 11:45| autor: Michaela Mazancová

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist