Ako sa nestratiť v internetovej nákupnej džungli?

Sedíte v pohodlí svojho bytu a nakupujete. Nikde žiadna protivná predavačka ani davy zákazníkov.Spoločnosť vám robí iba monitor vášho počítača a šálka voňavej kávy. V pokoji si porovnáte jednotlivé ponuky a objednaný tovar príde až k vám domov. Alebo aj nepríde. Internetové nakupovanie má jednoducho svoje neodškriepiteľné čaro, ale tiež isté riziká. Tu je pár tipov, ako sa vyhnúť zbytočným komplikáciám a nakúpiť čo najlepšie.

Ako spoznáte dobrý obchod?

Dobrý e-shop by mal mať na svojich stránkach logo certifikácie SAEC. Na stránkach obchodu musí byť uvedené sídlo, IČO, evidencia v obchodnom registri, telefónne číslo a jasné a zrozumiteľné podmienky reklamácie. Obozretnosť je na mieste, ak má e-shop až príliš nízke ceny. Na tie totiž podvodníci lákajú najčastejšie. Dobré je tiež zistiť, či má internetový obchod svoju vlastnú doménu a ako na vás stránka pôsobí. Amatérske vyhotovenie má tiež svoju vypovedaciu hodnotu. Meno e-shopu si pre istotu zadajte do vyhľadávača. Negatívne skúsenosti sa na internete šíria rýchlo a ak má obchod pošramotenú povesť, na internete to zistíte.

Ako nájsť najnižšiu cenu?

Porovnávaním cien sa zaoberajú špecializované servery. Skúste napr. www.najnakup.sk, www.heureka.sk alebo www.pricemania.sk. Vybrať ideálneho predajcu neznamená riadiť sa iba najnižšou zobrazenou cenou, ktorú vám prehľad porovnávaných cien „vypľuje“. Cena už síce obsahuje DPH, ale nezapočítava cenu za dopravu či poštovné. Jej výšku si vždy overte.

Aké sú podmienky vrátenia tovaru?

Podľa ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) máte právo do 7 dní odstúpiť od kúpnej zmluvy za predpokladu, že zmluva bola uzavretá na diaľku – t. j. práve u internetového predajcu. Nezáleží na tom, či obchodník možnosť vrátenia tovaru inzeruje, peniaze vám vrátiť musí. Podmienkou však je, že vrátený tovar musí byť kompletný a nepoškodený. Obchodné a reklamačné podmienky si každopádne pre istotu pred nákupom pozorne preštudujte. Niekedy sa v nich môžu skrývať skutočné zákernosti. Keď sa vám niečo nezdá , radšej sa poobzerajte po inom predajcovi.

Ako vďaka internetu dobre nakúpiť v kamennom obchode?

Ak chcete virtuálne listovať aktuálnymi akčnými ponukami rôznych obchodov (Kika, Billa, Tesco, Kaufland, ElectroWorld, Baumax a iné) vyskúšajte: www.zlacnene.sk, www.akcioveletaky.sk, www.konzum.sk. Dobre sa zorientujete v tom, čo môžete kúpiť výhodne a potom už stačí iba vyraziť za dobrým nákupom.

Čo robiť, keď sa niečo nepodarí?

Vyznať sa vo všetkých zákonoch a právnych zákrutách nie je jednoduché. Ak sa dostanete pri internetovom nakupovaní do problémov, kontaktujte združenie www.pravaspotrebitela.sk.

Združenie prevádzkuje na telefónnych číslach 052 432 60 47, 0903 032 696 linku, na ktorej vám bezplatne poradia, čo robiť. Môžete navštíviť tiež jednu z poradní, ktoré združenie prevádzkuje. Adresy nájdete tiež tu: www.pravaspotrebitela.sk.

Na nákup detskej výživy, plienok a kozmetiky odporúča Babyweb e-shop www.feedo.sk.

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa na odber nášho newsletteru vyplnením svojej e-mailovej adresy.

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

* Newslettery vám budeme zasielať najdlhšie 3 roky alebo do vášho odhlásenia. Viac informácií na e-mailovej adrese: gdpr@babyweb.sk.

TOPlist