Cvičenie a rakovina prsníka

Ženám, ktoré pravidelne cvičia dve a pol hodiny týždenne, hrozí nižšie riziko rakoviny prsníka. Výskumný tím z univerzity v Južnej Karolíne testoval vyše tridsať rokov fyzickú kondíciu 14-tisíc žien od 20 do 83 rokov. Miera kondície sa hodnotila pomocou bežeckého aeróbneho pásu, ktorý meral pulz srdca. Ženy, ktoré sa na experimente zúčastnili, netrpeli rakovinou prsníka, ale mali odlišný prístup k športovaniu.

Účastníčky testu potom na základe vyhodnotenia zoradili do troch kategórií: slabá, stredná a veľmi dobrá kondícia. Dlhoročné podrobné vyšetrenia preukázali, že ženy, ktoré mali slabú, teda podpriemernú fyzickú kondíciu, mali trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že zomrú na rakovinu prsníka, ako tie, čo mali veľmi dobrú kondíciu a cvičili pravidelne. Odborníci pritom brali do úvahy aj ďalšie známe rizikové faktory vzniku rakoviny prsníka – dedičnosť, fajčenie či stres.

„Kondícia každého človeka sa môže zlepšiť. Neobstoja tu výhovorky, že nemáme peniaze na posilňovňu. Zlepšiť fyzickú kondíciu si môžete obyčajnou chôdzou či prácou v záhrade,“ hovorí Steve Blair, lekár a člen výskumného tímu univerzity v Južnej Karolíne.

Súčasná medicína nedokáže celkom vysvetliť všetky biologické procesy v tele, ktoré sa vzťahujú na cvičenie a zdravie. Cvičenie pôsobí na tepny a bunky odlišne. Vďaka nemu sa znižuje nielen riziko rakoviny prsníka, ale napríklad aj chronických ochorení.
Zdroj: Šarm

28.5.2009 11:28| autor: Z dostupných zdrojov spracovala redakcia Baby-web
štítky: cvičenie

Čítajte ďalej

Chcete získavať najnovšie informácie zo sveta tehotenstva a materstva?

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru alebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email nie je v správnom formáte.
OK: Váš email bol úspešne zaregistrovaný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist